Overslaan en naar de inhoud gaan

Startbijeenkomst: implementatie Tijdelijke regeling aanvullende crisisdienstverlening COVID-19

15 april 2021

Op 26 maart 2021 is de Tijdelijke regeling aanvullende dienstverlening COVID-19 inwerking getreden. Het doel van de aanvullende crisisdienstverlening door regionale mobiliteitsteams (RMT’s) is om werkloosheid te voorkomen dan wel zo kort mogelijk te laten duren en bedrijven c.q. sectoren te ondersteunen bij de van werk naar werk begeleiding van personeel en te voorzien van voldoende gekwalificeerd personeel. Het is specifiek bedoeld voor mensen die extra ondersteuning nodig hebben in de begeleiding naar ander werk. 

Donderdag 29 april 2021 van 9:00 tot 10:30 uur is er de startbijeenkomst implementatie Tijdelijke regeling aanvullende crisisdienstverlening COVID-19. Deze zal bestaan uit een aantal verschillende onderdelen, die gericht zijn op het ondersteunen van de bestuurders en professionals in de arbeidsmarktregio’s die de samenwerking en RMT’s aan het opzetten zijn.

Het team Crisisdienstverlening naar werk van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid zal de regeling, het implementatieproces en de landelijke ondersteuning toelichten, de landelijk betrokken partijen vertellen waarom zij meedoen en hoe hun rol er zowel op landelijk als regionaal niveau uitziet, en twee koploperregio’s delen hun eerste ervaringen met het samenwerken in de RMT’s.

Aanmelden voor deze bijeenkomst